Велика увага приділяється опануванню практичних навичок. Практичні навички розподілені за темами модулів. Методика виконання практичної навички детально пояснюється і демонструється викладачем під час практичних занять. Алгоритм кожної практичної навички винесений на WEB-сторінку університету, де студент крок за кроком може її повторити. Під час самостійної роботи студенти можуть з’ясувати незрозумілі моменти виконання практичної навички і удосконалити її виконання. Рівень оволодіння практичною навичкою оцінюється як з точки зору теоретичного знання, так і виконання її на практиці на фантомі, згодом, під контролем викладача самостійно в стаціонарі. Найбільшу можливість для цього студенти мають під час курації хворих і написання історії хвороби. В цей час особливо важливим є участь викладачів, які, проводячи заняття у англомовних студентів, докладно англійською мовою доводять до відома студентів ті чи інші питання.
Важливим моментом в підготовці практичної діяльності студентів є реорганізація клінічної бази в університетську клініку. Це дало змогу більш ширше залучати студентів в обстеження хворих, брати участь в діагностичних маніпуляціях. Також створен - ня університетської клініки забезпечує вищий рівень взаємовідносин між студентами та практичними лікарями, медичним персоналом, до них ставляться як до молодших колег, вони беруть участь в клінічних розборах та обговореннях, клінічних конференціях.
Організація навчального процесу та поточного контролю на кафедрі хірургії № 2 характерна тим, що вона не обмежена оцінкою знань студентів тільки використанням тестових завдань та ситуаційних задач, враховуючи недоліки одностороннього контролю. Впроваджена в навчальний процес система оцінювання знань, яка включає опитування студентів, освоєння ними практичних навичок, вирішення тестових завдань і ситуаційних задач та контроль виконання деонтологічних вимог з об’єднанням в одну традиційну оцінку.
Таким чином, самостійна праця студентів при підготовці завдань у домашніх умовах, активна позиція на практичному занятті, курація хворих з наступним написанням історії хвороби формує в майбутнього лікаря необхідність постійного самовдосконалення, потреби спілкування з хворими, розвиває клінічне мислення, стимулює відновлення знань з фундаментальних дисциплін та використання додаткової медичної літератури.
У відповідності із принципами практично-орієнтованого навчання на кафедрі створено тематичні курси, які оснащені сучасною апаратурою та інструментарієм, що дає можливість проводити заняття на високому науково-методичному рівні.
Вперше на теренах Східної Європи започаткована європейська методика підготовки фахівців з малоінвазивних оперативних втручань шляхом поетапного відпрацюванням навиків на фантомах та зооопераційній Освоєння техніки виконання лапароскопічних операцій починається в тренажерному залі, де вивчається спеціальна апаратура і інструментарій, на фантомах засвоюють та вдосконалюють принципи роботи інструментами, навики зав’язування інтра- та екстракорпоральних вузлів.